life-begins-in-malmoe

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Renovering av vardagsrummet - del 3

Av Niklas Herrström - 18 april 2010 23:22

Jodå.


Nu är det "färdigt", dvs mer eller mindre. Det återstår en del småfix, som att t.ex måla dörrkarm/-foder, eventuellt måla runt fönstret och en slipning av parketten.


Därefter är det dags att köpa, och bära in, soffan som jag inom en snar framtid förhoppningsvis har bestämt mig för att jag vill ha. Det finns en del att välja på. Varför ska det vara lätt?


En teve ska det också bli, och en tevebänk/mediaförvaring/något-att-gömma-stereo-och-dvdspelare-i. Har nog hittat både teve och tevebänk. You'll see!


En fråga som återstår är när jag ska lyckas uppbringa kraft nog att lägga golvet i hallen och köket? Och fixa väggarna och måla taket i köket. När när när??!



Under tiden som jag funderar (läs; försöker låta bli att gå under av alla "ångestfyllda" tankar kring den återstående "stinten" av renoveringsarbetet) så kan du ju titta lite på bilderna jag tog för att åskådliggöra arbetet jag lagt ner i vardagsrummet. Snart är det nerförsbacke till dess att jag kan skörda frukterna av mitt hårda arbete (=sitta i soffan och njuta av, exempelvis, fotbolls-VM med, exempelvis, en kall öl i handen!).


  

  

  

 
 
Ingen bild

ma

20 april 2010 21:30

Det är ett riktigt tjusigt golv du har! Jag blir avundsjuk :-)
När det gäller fortsatt golvläggning/målning/ slipning så gäller fortfarande erbjudandet att "hjälpa till", nu när jag inte har katten att sällskapa med :-(
Det gäller att slå till innan golfsäsongen börjat - dvs för min del.

 
iminarödastovlar

iminarödastovlar

29 april 2010 23:28

Fint det bli, fast ser lite tomt ut. Blir nog bättre med Pernilla.

http://iminarodastovlar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas Herrström - 1 augusti 2011 11:29

Helgen har inte spenderat särskilt mycket i köket, men i lördags började jag montera det jag köpt på IKEA i fredags kväll. Ja, jag vet; vem besöker IKEA en fredagkväll? Tydligen väldigt, väldigt många!   Innan jag begav mig ut för fotbollsmatch m...

Av Niklas Herrström - 31 juli 2011 23:56

I fredags kom så elektrikern och kopplade in häll och ugn. Han fick också dra om de kablar som jag, idiotiskt och oförsiktigt nog, hade borrat av i min iver att sätta upp reglar på väggen. Ett smärre mirakel gjorde att jag inte fick flera hundra volt...

Av Niklas Herrström - 26 juli 2011 01:28

Dagen har varit lång, och relativt händelserik.      Jag köpte en köksblandare, som jag ivrigt packade upp. Det blev en missräkning med vattenanslutning, så jag fick köra ut till Svågertorp ännu en gång och handla två 10/15-nipplar på Bauhau...

Av Niklas Herrström - 25 juli 2011 00:47

Alltså. Nu är det riktigt skönt att vistas i köket. Bara att kika in skänker en lyckokänsla till mitt hårt prövade sinne.    Ett stort tack till Veronica som ombesörjde lån av sticksåg och hjälpte mig med det spännande, och stundom smått förtvivl...

Av Niklas Herrström - 18 juli 2011 19:29

Nu har det hänt grejer! I vanlig ordning; varför har jag inte gjort detta tidigare? (okej, den frågan har faktiskt ett bra svar; jag har haft fullt upp med att sätta upp och ta ner skåp, eller om det var ta ner dem för att sedan sätta upp dem igen..?...

Ovido - Quiz & Flashcards